-->

latest coin

ok korang nak cakap ak so yesterday ke..so lame ke...aku pedulik hape!!!mmg aku baru jek dpt info pasal kewujudan syiling baru MALAYSIA..tsk..tsk..tsk..*sedey bila menjadi outdated*..eh tapi aku rasa ramai lagi seangkatan ngn aku ni..so chill azni..chill..yeah..pada mereka yg baru nak tau camno rupo eh coin baru malaysia ni moh kita flashback dr zaman tok nenek kita sampai zmn ank2 kita(eh ado lak ekau ank kn azni?)*ok anak tekak aku ada*...

*coin zaman nenek kita*

pada mereka yg xbrp hengat..ni ler sejarah coin di malaysia selepas TANAH MELAYU bertukar menjadi MALAYSIA negara berdaulat(bukan berulat yek!!).ada lagi duit 1cent tu kn..pergh dolu2 guna wit 1cent tu utk byr bills jek r..tp kata mak aku eh silap awa(nenek)aku,time zaman ye kanak2 dulu duit 1cent tu boleh dpt kuih muih lagi tau!!pastu lak kalo da 1 hengget tu mcm kaya giler r kn...
*coins revolution*

then kua pulak yg gaya camni*gambar kt ats bahagian atas yek*..pas2 thn bila ntah coin 1hengget tu dh x laku and same goes to coin 1cent tu..tp yela 1cent tu mmg org guna wt byr bill jek..cumanye bila kadar round up diperkenal gunapakaikan makanye mmg sah 1cent tu xlaku dah..and the revolution again..began...


*the latest coins*

so iniler dia coin terbaru..masih belum berada di pasaran..tp pd coin collector mereka mmg dh stat g bank negara utk beli this coin..well nk jadi org pertama yg memiliki kn??..dijangka coin ini akn berada di pasaran awal tahun 2012..so stndby all the old coins utk simpanan anda sebagai collection nak tunjuk anak cucu...

~a.d.i.o.s~

No comments:

Post a Comment