-->

otot senyum putus ke apa??

bukanlah nak cakap yg aku ini ramah terlajak..ye aku sendiri admit yg ak ni berlagak sombong tapi perlu diingat hanya bila aku jumpa manusia yg juga berperangai sama..bila aku jumpa jek ngn mereka yg dikenai tp berlagaknye nauzubillah macam ko bwk VW GTI, duduk kt banglo di SIERRAMAS, bershopping hanya di HARRODS, memakai pakaian international designer,accessories design by stuart heitzman dan lain lain lagi..ok kalo ko macam yg aku cakap tu, fine!!!aku pun sedar diri..TAPI ko hanya drive MYVI 2ndhand yg berasa PASSO,duduk umah teres jek kot,pakaian pun ak xpernah tgok yg branded pun masih nk wt muka taik ngn aku??

ye aku sedar diri yg aku hanya owned a VIVA,dok umah teres makayah aku,pakai baju cap passar mellem(pasar malam) tapi perlu ke ko nk berasa gah sampaikan nk pandang xnak aku?oh aku bukanlah lahap sgt..tp apa salahnye bila berjumpa kita bersalam bertego sapa..dats it..ak xmtk peluk cium ko apatah lg duit ko tu..hey i got my OWN money ok??i dont hunger for others!!just show me ur manners!!xkan mk pak x ajar kot???or sebab aku yg muda hanya sethn 2 dari ko ni yg perlu menyembah ko?but hey..i did that and u stil bullshit!!so how?

tu xkira lg kurang ajar ko ngn makayah aku..pretending like not knowing them?oh how rude u r dear...mk ko pn sama jek perangainye..no wonder ler..tp tu dulu time family ak susah sekarang bila mk ko tau i run my own bisnes with the income 5digit n my mom managing it plus bila ayh aku dtg drve keta besar sikit baruler nk bermesra alam kn?tp ok ler tu..standat r tu ada got money got fren, no money no fren...kn?walawey...

so ceritanye disini sebenarnye aku benci dengan manusia hipokrit camni..kiranye nanti bila family ak kembali susah korg kembali perangai lama ke camne ek?tapi lantak ler..ada aku kisah..so this time around let me be the berlagak person...

salah ke kalo aku nk berlagak ngn ko skang ni setelah apa yg ko wat kat family aku???i think i deserve to be as one!!hahaha..

ok stop psl citer tu..ak pn mls nk amik port...skang citer pasal bila keje ko mmg deal ngn manusia...how u should be??

baru2 ni time balik dari kampung ke umah sg buloh, melalui satu toll tu and guess what that toll gate girl is freaking sh8t MASAM!!gilak ah..aku ni nak bayar kat ko...bknnye nak amik dr ko..and sorry me kalo ak mengangap korg ni dah mcm tuut..tapi si tuut tu pun tau say thank u bila dapat duit dr org ramai...

come on bila kita bg service dekat manusia at least layangkan sikit senyuman tu...bkn susah pn..berbanding bila ko wat muka masam ko menggunakan 44 otot muka yg jumlahnye jauh lebih banyak dari 14 otot muka bila ko senyum ok??kalopun xnak cakap terimakasih at least bila ko senyum tu sejuk ler sikit at kami pengeluar duit toll ni..so apa aku wat kt toll gate girl ni bila ak tgok muka macam tahik jeruk??aku pun ucapakan sama sama kononye menganggap yg she said a thank you..and time tu muka ye dah stat berkerut..pastu ak tmbhkn lg sebelum ak tekan pedal minyak dng berkata kalo senyum mesti manis...

ok tu citer kt toll..mmg banyak kali gk r ak sound manusia spt tu...

ni citer salesgirl kt SEMBONIA jusco melaka..ko keje sembonia yunk bkn keje kt butik kecantikan jual mekap!!aduyai..dah ler time ak memilih tu yg si cashier girl tu sibuk nk bermekap kt counter..ak ok kn jek..nasib baik ler ada sorg lg yg bermanis muka...then bila ak nk byr si muka sombong ni ngn muka ketatnye wat keje..marah ak kaco time mekap ko ke?hey its almost 2pm time tu..ko br masuk keje ke camne?tp xleh mekap kt umh ke?bgn lmbt?shit...so akupun dng pantasnye menyound ler lagi...kalo senyum mesti manis kn muka..and she was like what?come again..so aku pn ckp ler..dr td lagi muka taik tgok.."u deal ngn human customer bkn ngn machinery so senyum la sikit..xluak pun otot muka u kalo u senyum" and then she smiling dlm keadaan penuh terpksa..ops sori kalo mulut i lancang yek but u deserve it!

banyak lagi pengalaman camni sbnrnye tp mls lak ak nk type pjg2...kesimpulannye aku cuma nk cakap yg kalo korg keje deal ngn manusia tolong r..tolong senyum..xsusah tau..dari senyuman korg tu watkan at customer spt ak sejuk jek..nk byr pn dng girangnye...tapi kalo korg wt muka tahik jeruk mmg nasib korg r dpt customer mulut lanchang kuning cam aku ni..yes ak outspoken punyer org..xsuka cakap belakang...apa saja yg xpuas at aku akn direct deal..mmg mulut aku jahat sebab kenyataan itu pahit kn??

oh and one more thing kalo dah dpt peluang keje deal ngn org ramai jnglah pulak salah gunakan pekerjaan tu dengan menabur fitnah memburukkan org2 tertentu..perlu ingat yek..akhirat nanti tuhan tanya balik citer pelesu ko tu...

~a.d.i.o.s~


No comments:

Post a Comment