-->

Aku Terima Nikahnya...

on 17 & 18 of march aku terpaksa korbankan hari minggu aku (oh my weekend) di bumi melaka terchenta ini...(T.T) bagi mengikuti kursus pra perkahwinan Adam & Hawa yg organised by MICET terchenta...oh bknlah menunjukkan masa ku dah tiba dlm jangka waktu terdekat ni..oh tp siapa tahu kn??teheee...

sebanyak 10 + 1 modul untuk dihabiskan dlm masa 2ari jek!
there are 10 + 1 modul untuk dihabiskan dlm masa 2 ari n becos of lack of time stp modul pasti tergantung..i dunno how bout u guys yg amik kursus ni kat lua but for us penceramah mcm xbrp nk fokus pd perkahwinan sangat cos they thought that kami student so our time is lambat lagi la kan..so xde r yg biru gelap gelita punyer cerita..sekadar kuning taik gigi jek...teheeee;p
day one..aku dan mereka...
day 2...dari kiri cik damea yg mmg gojes, aku yg jelita dan maryam yang sweet....

 oh ye tentang pemakaian pulak kami difahamkan jika amik kt masjid negeri which is totally under JAIM we have to wear white tudung for ladies and white shirt for men..sebabnye kata ustaz penceramah tu nak amik berkat seri pengantin..kan ke time akad nikah tu suka nau pakai baju kaler putih...so baru ler nampak berseri seri kan??ye dak??camtu ler kekdahnye nemos oi....tp as if this event held at our university yg dah tentu arahnya soal pakaian tdk dititiknoktahkan sangat so xkisah ler nemos apa yg ko nak pakai..as long as menutup aurat dng sempurna TETAPI kami digalakkan memakai baju kurung..well disebabkan lemak telah terlebih diternak makanya segala baju kurung yg aku pakai akan kelihatan seksi sekali sendat nak mampus jadinya aku memilih untuk memakai jubah..tricknye aku kini kelihatan lebih tinggi dan kurus!!hahahahaa....



hasil setelah 2 ari kini AKU SUDAH BOLEH KAHWIN!!

and setelah 2 hari aku behempas pulas melawan setan setan yg bertandang di tubir mata ini akhirnya aku berjaya menadpatkan sekeping sijil yg membolehkan aku untuk berkahwin pada bila2 masa yang aku suka!!yeay!!MAK ORG CONFIRM KAHWIN TAHUN NI..ooopsssssieee....hahahaha..

kesimpulan yg aku dapat dari 2 ari kursus ini berlangsung ialah ilmu perkahwinan itu haruslah dipelajari walaupun setelah berkahwin supaya dapat dijadikan sbg guidance dan peringatan untuk mengelakan perkara HALAL yg paling dibenci Allah s.w.t dapat dielakkan..

semoga setelah aku bergelar seorg isteri (ye mmg xtau bila pun lagi) aku berjaya menjadi isteri yg solehah serta ibu mithali untuk anak anak aku nanti...tuntutlah ilmu sehingga ke akhir hayat....




2 comments:

  1. Auwww baru perasan gambar damea ade kat sini. you memang awesome la !!

    ReplyDelete