-->

Daisypath - Anniversary

hati ini

quick post cos having a lab experiment at 8.30am..

dari kecik hingga aku dewasa...
semua kesalahan pasti akn tergalas di bahuku ini...
ak sedar aku mungkin bkn seorg anak yg soleh sentiasa taat akn kedua ibu bapaku...
jadi tdk mustahil dari mereka kecil hingga sekarang
apa saja yg terjadi walaupun bkn salahku
ianya tetap salahku...

perkara yg bkn aku lakukan terpksa aku yg menanggung akibatnya...
dan disebabkan engkau anak kesayangan
makanya aku yg akan menanggung akibat...
apa yang aku xboleh buat
kau boleh buat dengan sewenangnya...
jika aku yg buat??
huh.....

mungkin tuhan sedang menguji
sejauh manakah kesabaran dan ketabahan aku
sebagai anak sulung....
dan mungkin juga tuhan mahu menguji
adakah aku layak untuk mendiami syurga firdausmu
sekiranya aku lebih layak untuk ke nerakamu
maka Kau amiklah nyawa aku sbrp segera
supaya aku tdk mendiami nerakamu terlalu lama...

aku ingin merasakan nikmat syurgamu
walaupun aku tau aku tidak layak masuk ke syurgamu
tapi sbgaimana yg telah Kau janjikan kepada umat Muhammad
yg mereka pastinya akn merasai nikmat syurgaMu...
aku ingin dan pasti ingin memegang janjiMu itu..

semoga Kau memberkati hidupku
dan memberikan aku ketabahan dan kesabaran
yang aku perlukan bagi menjalani
kehidupanku sbg anak terpinggir!!!!

4 comments:

  1. hai la sulong.. apsal sedih3 ni? jgn la wat ayat anak terpinggir tu.. huhu.. i pun terase ler.. sadisss :'(.. i pun same nasib ngan u.. tp,bukan anak terpinggir tp, adik n' kakak terpinggir.. hahaha.. better i closed with my in law.. huhu.. i malas je nak pikir. whatever it is "Air dicincang tidak akan putus" kan?? kan?? take it easy. think positive.

    ReplyDelete
    Replies
    1. aah...sebab tu r kena belajar bersabar..mungkin ditakdirkan hidup kita sebegini..so terima qada' n qadar dari Ilahi supaya kehidupan di sana lebih bermakna...

      Delete
  2. owhhhh jgnlah majuk tak baik, che tgk belakang uni tu ada tak batu belah batu betangkup ehhh pulops... biasa arrrr, emo ye, nti2 ok balik la tu, air dicincang takkan putus sayangku, bertabahlah hati.

    ReplyDelete